Zajęcia muzyczne to szereg oddziaływań edukacyjnych i terapeutycznych skierowanych na wychowanków. Muzyka, którą wykorzystujemy, jawi nam się jako środek stymulujący rozwój dziecka i korygujący jego zachowanie. Najogólniej muzykę można podzielić na: aktywną (ekspresyjną np. śpiew, ruch, gra na instrumentach), receptywną (odbiorczą czyli słuchanie muzyki). Uczniowie, którzy wchodzą w świat muzyki poznają podstawowe zagadnienia muzyczne poprzez zabawę i kontakt z muzyką improwizowaną na żywo oraz muzyką klasyczną. Uczą się pod względem muzycznym, ruchowym, intelektualnym, emocjonalnym, estetycznym i społecznym. Na zajęciach muzycznych śpiewamy piosenki, gramy ( ćwiczymy) na instrumentach perkusyjnych, kolorowych bumbum rurkach, gitarach, keyboardzie. Wykonujemy różnego rodzaju ćwiczenia ruchowe słuchowe, rytmiczne i głosowe do muzyki popularnej, ludowej czy do muzyki improwizowanej na pianinie lub gitarze. Wychowankowie biorą udział w układach tanecznych do piosenek lub tańców ludowych, układach przestrzenno – ruchowych, zabawach inscenizowanych i zabawach tematycznych z zadaniami aktorskimi. Duży nacisk stawiamy na improwizacje. Dzieci są twórcami i odtwórcami zarówno w ruchu, mowie , śpiewie jak i w grze na instrumentach. Zajęcia są prowadzone w oparciu o współczesne metody wychowania muzycznego, oraz pedagogiczne doświadczenia nauczyciela inspirowane pracą z dziećmi.